Social Plate

To έργο “Supporting Social Enterprises in combating poverty and social exclusion” με ακρωνύμιο «Social Plate» υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος συνεργασίας INTERREG V-A ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 2014-2020, που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σκοπός

Σκοπό του έργου είναι η ανάπτυξη και η εφαρμογή των κοινωνικών επιχειρήσεων σε Ελλάδα και Βουλγαρία με σκοπό την καταπολέμηση της σπατάλης των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων, η αξιοποίηση τους για κοινωφελή σκοπό καθώς και η αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων της φτώχειας, της ανεργίας και του αποκλεισμού σε ένα ευρύτερο πλαίσιο.

Στόχοι του έργου

  • Δημιουργία δύο Αστικών μη Κερδοσκοπικών Εταιριών, μία στην Ελλάδα και μία στη Βουλγαρία με αντικείμενο τη διανομή φαγητού σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες που βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχεια, κοινωνικά παντοπωλεία
  • Καταπολέμηση της άσκοπης σπατάλης των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων και την αξιοποίηση τους για κοινωφελή σκοπό μέσω της ανάπτυξης και εφαρμογής της κοινωνικής επιχειρηματικότητας
  • Πηγή ενημέρωσης και έμπνευσης για όλο τον κόσμο και παροχή κίνητρου για την ενίσχυση της οικονομίας με τρόπο βιώσιμο για την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης για όσους ζουν σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού

Αναμενόμενα αποτελέσματα

  • Λύση στα πολυετή προβλήματα φτώχειας και περιθωριοποίησης κοινωνικών ομάδων με οικονομικά προβλήματα, όπως γυναίκες και χρόνια άνεργους νέους.
  • Δημιουργία θέσεων εργασίας για τα άτομα που προαναφέρθηκαν, βοηθώντας τους να συμβάλλουν στην τοπική οικονομία αλλά και να βοηθήσουν τον εαυτό τους: θα απασχοληθούν δύο υπάλληλοι σε κάθε ΜΚΟ καθώς θα γίνουν δεκτοί και εθελοντές.
  • Ο εθελοντισμός προάγεται αφού έχει αποδειχθεί πως μέσω της κοινωνικοποίησης και της συμμετοχής σε κοινότητες, οι άνθρωποι μπορούν να ξεπεράσουν την περιθωριοποίηση.
  • Η χρήση πλεονάσματος τροφίμων που διαφορετικά θα κατέληγε στον κάδο απορριμμάτων προτείνει μία καινοτόμα και φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση.
  • Το γεγονός ότι στην εταιρική σύμπραξη συμμετέχουν δημόσιοι, περιφερειακοί και τοπικοί φορείς εξασφαλίζει την ευρύτερη συνεισφορά του έργου στην ανάπτυξη και την υποστήριξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
  • Εκπαιδευτικά ιδρύματα και άλλοι δημόσιοι φορείς θα συμμετέχουν επίσης στην προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με τις ευκαιρίες και τις συνθήκες για την ανάπτυξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, μέσω της διοργάνωσης κοινών φόρουμ/συζητήσεων.
  • Πραγματοποίηση κοινών σεμιναρίων/εκδηλώσεων καλών πρακτικών τα οποία θα απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό ατόμων με οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, παρέχοντάς τους καθοδήγηση στον επιχειρηματικό σχεδιασμό, τις στρατηγικές μάρκετινγκ κλπ.
  • Με την παροχή καθοδήγησης και υποστήριξης στη δημιουργία νέων ΜΚΟ, το έργο «Social Plate» γίνεται μία από τις λίγες οργανωμένες προσπάθειες προώθησης της κοινωνικής επιχειρηματικότητας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο στη διασυνοριακή περιοχή και με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών.

Συμβολή

Η EUROACTIONA.E. παρείχε τεχνική και συμβουλευτική υποστήριξη για τη διαχείριση και υλοποίηση του έργου στην Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης  (Επικεφαλής Εταίρος) και στο Διεθνές Ινστιτούτο Εκπαίδευσης-Τεχνόπολις (Εταίρος 2). Επιμέρους δράσεις που υλοποίησε στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνουν:

  • Στρατηγική αξιολόγηση για τη λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας
  • Προτάσεις ανάπτυξης πολιτικής για την ενίσχυση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα
  • Κοινή έγκριση βέλτιστων πρακτικών στην τοπική/περιφερειακή περιοχή
  • Οδηγός franchising για κοινωνικές επιχειρήσεις
  • Διοργάνωση Διεθνούς Συνεδρίου Κλεισίματος
  • Αξιολόγηση και επιλογή των κοινωνικών εταίρων
  • Χαρτογράφηση των αναγκών των κοινωνικών εταίρων σε τρόφιμα
  • Δημιουργία πλάνου διανομής στους κοινωνικούς εταίρους
  • Δημιουργία συνεργασίας με Κοινωνικούς Συνεταιρισμούς
  • Συνεισφορά στην ανάπτυξη της πλατφόρμας “Food Angels”
  • Διοργάνωση στρογγυλής τραπέζης
  • Βραβεία συνεισφοράς στη δράση της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας και Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας
  • Αξιολόγηση και επιλογή των κοινωνικών εταίρων
  • Χαρτογράφηση των αναγκών των κοινωνικών αναγκών σε τρόφιμα
  • Δημιουργία πλάνου διαλογής στους κοινωνικούς εταίρους
  • Δημιουργία συνεργασίας με Κοινωνικούς Συνεταιρισμούς
  • Συνεισφορά στην ανάπτυξη της πλατφόρμας “Food Angels”
  • Διοργάνωση στρογγυλής τράπεζας
  • Βραβεία συνεισφοράς στη δράση της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας και Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας
  • Διοργάνωση Διεθνούς Συνεδρίου Κλεισίματος

Εταίροι του έργου

  1. Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Επικεφαλής Εταίρος-LB)
  2. Τεχνόπολις – Διεθνές Ινστιτούτο Εκπαίδευσης (Εταίρος 2-PB2)
  3. Δήμος Borino (Εταίρος 3-PB3)
  4. Active Youths (Εταίρος 4-PB4 )